Hartcoherentie, leren ontspannen!

Met behulp van simpele en effectieve oefeningen van ademhaling en concentratie kun je veel bereiken.

HARTCOHERENTIE is een bio-feedback-methode om m.b.v. je adem het hartritme in evenwicht te brengen met haar natuurlijke versnellingen en vertragingen.

Met HARTCOHERENTIE krijg je grip op je ademhaling, het zelfhelend vermogen, innerlijke balans, emoties en zelfs op je gewicht. Hartcoherentie biedt weerstand aan stress, houdt angst onder controle en verveelvoudigt onze levensenergie!

STRESS-ERASER
Gelukkig is er een hulpmiddel; het handzame biofeedbackapparaatje de ‘StressEraser’, die al je inspanningen en ontspanningen zichtbaar maken!
Bij 3x per dag 3 tot 10 minuten oefenen gedurende minimaal 3 weken zul je verandering ervaren!

SPANNING
Chronische stress heeft negatieve gevolgen voor het lichaam: slapeloosheid, rimpels, verhoogde bloeddruk, hartkloppingen, rugpijn, problemen met de huid en de spijsvertering, terugkerende infecties enz.
Maar ook de sociale relaties en prestaties op het werk en privé lijden eronder: geïrriteerdheid, verlies van gehoorvermogen, van concentratie, van teamgeest en je opsluiten in jezelf. Deze symptomen zijn typerend voor wat ‘overspannen’ wordt genoemd.

Stress wordt bestreden met behulp van Hartcoherentie op 3 niveaus; op het lichamelijke, het emotionele en het sociale vlak!
In plaats van voortdurend te proberen om ideale externe omstandigheden te bereiken, moet je beginnen het inwendige te beheersen (onze fysiologie) door een zo hoog mogelijke coherentie te bereiken van je hartritme.
En dit is eigenlijk heel eenvoudig…zeker met behulp van de ‘StressEraser’.

Wat je doet, is je hersenen (hoofd) weer laten communiceren met je hart (lichaam)!
Is het hart (hartritme) in harmonie met de hersenen, dan vertraagt dit het verouderingsproces, vermindert stress en vermoeidheid, beschermt ons tegen depressie, kunnen we 's nachts beter slapen, benutten we overdag optimaal ons concentratievermogen en onze trefzekerheid enz.
Als we eenmaal ons innerlijke wezen hebben leren temmen, dan heeft de buitenwereld en wat daar gebeurt minder grip op ons!

INFORMATIE
Informatie over dit onderwerp kun je vinden in de boeken:
1. ‘Uw brein als Medicijn’ van Dr. David Servan – Schreiber ( Hoofdstuk 1 t/m 4)
2. ‘Slanker met je Hartritme’ van Dr. David O’Hare
Ook op de websites:
1. www.hartfocus.nl
2. www.stresseraser.nl

KOSTEN
Via de Aanvullende Zorgverzekering
of
per consult €35 per 30 minuten.